Hívjon minket:+36 70 679 8280
Close

Nagymozgásból indított mozgásfejlesztés

Grafomotoros és finommanipuláció fejlesztés

Az agyféltekek összehangolt mozgásáért felelős agyi struktúrák kiépülése, ún. myelinizációja 5-7 éves korig zajlik le. Az iskola-előkészítő foglalkozásokon ezt a kiépülési folyamatot használjuk ki. Az agyi területekre küldött kinesztetikus, szenzoros és vesztibuláris információk a magasabb agyi területeken integrálódnak, aminek köszönhetően a gyermek aktívan és együttesen fogja használni az külső területről kapott információkat. Ezek az információk az agyban ugyanis újból úgymond „összeérnek”, ahogyan a valóságban vannak. Folyamatos tanulási interakciók közben a gyermek gondolkodási folyamatai, viselkedése, mozgáskombinációinak folyamatos átalakulásai megerősödnek, gátoltatnak, illetve kioldódnak. A rögződő minták által fejlődik a személyiség, magatartás, grafikai érzék, logikai és kombinációs készség, tájékozódó képesség és a kreativitás. Mindezek a hatások határozzák meg a tanuláshoz való viszony minőségét, és hogy a gyermek mennyire pozitívan indul neki az iskolás életnek.

A grafomotorium az írásmozgást, avagy a finommozgásokat jelenti. Ezeknek fejlesztése sokrétű: idetartozik egyrészt a finommozgás-koordinációnak, a rajz- és íráskészségnek, kar- és kézizom kondíciónak, az ujjpercek mozgásvezérlésének, a keresztmodalitásoknak (látásnak, hallásnak, tapintásnak, bőrérzékelésnek) fejlesztése, másrészt pedig a pszichés területek fejlesztése, amilyen a kisebbségi érzés, a raumatikus élmények, a magas követelményrendszerből adódó szorongás leküzdése.

A foglalkozások célja a kognitív tudásanyag (iskolára való felkészülés ismeretanyag) fejlesztése:

  • – tapintás, látás és hallás együttes aktív használatának birtoklása;
  • szenzoros rendszerből kapott információ reprodukálása (grafesztézia, homokrajz, szappanban való ábrázolás…);
  • az ábrázolóképesség fejlesztése;
  • megfelelő ritmusú, nyomatékú, koordinált, differenciált és folyamatos vonalvezetés;
  • pontos, ritmusos vonalkapcsolás;
  • az agyféltekek összehangolt működésében szerepet játszó keresztmozgások önálló kivitelezésének tanulása;
  • megfelelő erősségű koordinált formaalakítás elsajátítása;
  • helyes, személyre szabott ceruzafogás kialakítása (speciális eszköz bevonása).

Zavar jeleit észlelheti a szülő, ha gyermekén a következő jegyeket veszi észre:
:

  • tájékozódái problémák;
  • ügyetlenség;
  • nem mer, nem akar, nem szeret rajzolni;
  • aprólékos és részletes kézmozgást igénylő játékokban és egyéb tevékenységekben nem vesz részt (pl. gyöngyfűzés, gombolás, cipzárfelhúzás);
  • türelmetlen;
  • szólításra ritkán reagál;
  • több kérés vagy feladat esetén nem tud egyszerre mindenre koncentrálni, mindent észben tartani;
  • nem szeret labdázni;
  • jobb- balérzék kialakulatlan
  • lendületesen fut, nem tud megállni;
  • ceruzafogás nem megszokott;
  • kézmozgásait nem tudja tudatosan vezérelni;
  • gyenge kéz.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás