Az elnevezésben szereplő komplex fogalom jelzi, hogy a gyermeket érzelmi, fizikai, biológiai, dinamikájával célunk megérteni és gyógyítani, rehabilitálni.
A terápia komplexitása abban áll, hogy a beszéd,- mozgás,- szociális érettség,- és értelmi funkciókat egyaránt figyelembe véve, majd ennek alapján kerülnek a területek különböző mértékben, mennyiségben és kombinációban fejlesztésre.
A fejlesztés egyrészt az ép fejlődésmenetű gyermekeknek szól, akiknél a szülő apró jelekre figyel fel(lsd. javaslom), másrészről a kialakult tanulási zavarokkal küszködő gyermekeknek, ahol elsődleges cél a részképességek fejlesztése.
A részképesség zavaroknak a megelőzése elsődleges, cél a preventív komplex terápia alkalmazása, az esetleges nehézségek zavarok megelőzése.
Módszer:
- Részképességek felzárkóztatása
- Konduktív pedagógia
- Szenzoros ingerlés
- Szenzoros torna
- Koordinációt fejlesztő torna
- Beszédindító torna elemek
- Koncentráció-figyelem fejlesztés
Javaslojuk:
- Megkésett beszédfejlődésű gyermekeknek
- Nehezen kezelhető, impulzív, indulatait nehezen vezérlő gyermeknek
- Figyelemprobléma fennállása esetén
- Autizmus spektrumzavar vagy autisztikus tünetekkel rendelkező gyermekeknek
- Tartózkodó, félénk gyermekeknek
- Kóros ügyetlenség, lendületes mozgás, mozgástervezés nehézsége esetén
- Szobatisztaság kialakulásának késése esetén
- Bölcsődei vagy óvodai beilleszkedés nehézségei esetén
- Nagy mozgásigényű gyermekeknek