Dr. Pető András a konduktív pedagógia megteremtője. Alapgondolata, hogy az idegrendszer hiányosságai ellenére is rendelkezik tartalékokkal, új kapcsolatok kiépítésének lehetőségével. A konduktív nevelés célja az összehangolt idegrendszeri működés, melyet a személyiség-, és a tanulásközpontú nevelés révén próbál kiépíteni. A konduktív komplex program biztosítja az életkor és állapot figyelembevételével a fizikai, pszichés, szociális, erkölcsi, szellemi fejlődéshez szükséges nevelési és oktatási tartalmakat. A közös gyakorlatok során megfelelő hangsúlyt fektetünk a cselekvéshez szükséges indítékra, fontos ugyanis a motivált légkör megteremtése, hogy a gyermek az önállóság elérésére törekedjen.
Konduktív feladatsor
Elsősorban központi idegrendszeri mozgássérültek számára konduktív feladatsort alakítunk ki, amelyet a szakvéleményben megfogalmazott célok mentén haladva határozunk meg az első vizsgálatot követően. A konduktív feladatsor személyre szabott, csoportban differenciált. A feladatok célja felkészíteni a gyermeket a hétköznapi életre, amit az agy tanulékonyságával, illetve új agyi kapcsolatok létrehozásával érünk el.
A feladatsor felépítése:
- Hétköznapi mozgásformák részletekre bontása
- Fekvő, ülő, álló helyzetben történhet
- Életviteli tevékenységek gyakorlása