A grafomotorium az írásmozgást, avagy a finommozgásokat jelenti. Ezeknek fejlesztése sokrétű: idetartozik egyrészt a finommozgás-koordinációnak, a rajz- és íráskészségnek, kar- és kézizom kondíciónak, az ujjpercek mozgásvezérlésének, a keresztmodalitásoknak (látásnak, hallásnak, tapintásnak, bőrérzékelésnek) fejlesztése, másrészt pedig a pszichés területek fejlesztése, amilyen a kisebbségi érzés, a raumatikus élmények, a magas követelményrendszerből adódó szorongás leküzdése.
A foglalkozások célja a kognitív tudásanyag (iskolára való felkészülés ismeretanyaga, személyre szabott kognitív terápiás ismeretanyag) fejlesztése:
- tapintás, látás és hallás együttes aktív használatának birtoklása;
- szenzoros rendszerből kapott információ reprodukálása (grafesztézia, homokrajz, szappanban való ábrázolás…);
- az ábrázolóképesség fejlesztése;megfelelő ritmusú, nyomatékú, koordinált, differenciált és folyamatos vonalvezetés;
- pontos, ritmusos vonalkapcsolás;
- az agyféltekek összehangolt működésében szerepet játszó keresztmozgások önálló kivitelezésének tanulása;
- megfelelő erősségű koordinált formaalakítás elsajátítása;
- helyes, személyre szabott ceruzafogás kialakítása (speciális eszköz bevonása).